چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۵۶:۵۹

امیر دریادار حبیب الله سیاری:
در زیرساخت‌های دریایی ضعف‌های جدی وجود دارد

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استمرار اقتدار دریایی کشور و توسعه آن نیازمند تقویت فرهنگ دریایی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در همایش تخصصی هویت و همبستگی ملی در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به اینکه قدرت دریایی عامل اقتدار کشور است، گفت: ناوگان تجاری، ناوگان نظامی، صنایع و زیرساخت‌های ایران اضلاع مهم و ضروری اقتدار دریایی هر کشوری است که در جمهوری اسلامی دو ضلع ناوگان تجاری و نظامی در موقعیت بسیار خوبی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارند.

به گفته سیاری، در بخش زیرساخت‌های دریایی ضعف‌های جدی وجود دارد که امیدواریم با تعامل جدی وزارت علوم و تحقیقات با نیروی دریایی و افزایش رشته‌های دریا محور بسترهای لازم جذب دانشجو برای توسعه این بخش فراهم شود. فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، در حوزه سیاست‌گذاری کلان کشور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه سواحل مکران و همچنین اهمیت راهبردی نیروی دریایی تصریح کرد: انجام دوبار سفر ریاست جمهوری به چابهار و جاسک در کمتر از 10 ماه نشانه درک و توجه عمیق دولت به نقش راهبردی سواحل مکران است. وی با اشاره به اهمیت نقش دریاها در جهان امروز تاکید کرد: بیش از 90 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و در ایران نیز به دلیل وجود دسترسی مناسب به آب‌های آزاد و اقیانوسی هم‌اینک بیش از 93 درصد حمل و نقل و تجارت در کشور از طریق دریا انجام می‌شود.



  کد خبر : 411
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :